DET VAR BÄTTRE FÖRR



Jag såg nyss årets julkalender och vad är det för skit? Visst att man har mognat och vuxit upp lite men dessa julkalendrar som gått på senare år kan väl knappast jämföras med t.ex. Mysteriet på Greveholm, Sunes Jul eller Pelle Svanslös. Skägget i brevlådan... låter inte skoj alls och är defenitivt inte det heller. Tre konstiga personer varav en korkad som skickar iväg en inhandlingslista istället för sin önskelista till tomten och kommer få 500kg smör istället för sina blå paljettbyxor och en massa ägg- och kycklingmänniskor som förhör tomten!? Vad är det emot en massa skelett och spöken och en magisk sten på Greveholms slott eller emot Sunes lillebror Håkan?

Som ni förstår så är i alla fall jag sjukt besviken på årets julkalender. Men som sagt så kan det ju vara så att jag har blivit för stor för den typen av underhållning, men nä! Det var bättre förr! Mysteriet på Greveholm, Sunes Jul och Pelle Svanslös var bättre, mycket bättre!

Kommentarer
Postat av: C

Åh fancy! jag håller absolut med, allt är så fantasifattigt nu, tycker synd om barn nuförtiden haha. vi hade det bättre förr! :D

2008-12-01 @ 20:45:27
URL: http://ciccela.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback